Alkotói verseny 14. írás :)

2012.07.23. 17:56

Hellóbelló :)

Itt a vége :)

Ez az uccsó pályamunka, ami az alkotói versenyre érkezett még tegnap, vagyis határidőn belül volt :)

Úgy gondoltam, hogy hamar felteszem, legyen mit olvassatok, a tejberizs már úgyis odakozmált, persze nem az én hibámból :D, hiszen a telefont azt csak fel kell kapni, még, ha százszor is rizskókot kezd el készíteni egy tapasztalatlan konyhatündér, azaz éjn :D Kevertem-kavartam hűségesen, de aztán megcsörrent a bunkofon és én szárnyaltam, hagytam csapot-papot, rizset, kókot, majd hanyattestem éééééééééés holnap el is mondom, miről diskuráltam ;)

Jó gonosz vagyok ugyi? Most furdalni fog titeket a kíváncsiság wehehehehehehehe :)))

Nade, itten vagyon a tizennegyedik:

2 keréken a környéken

             Régóta  és sokat halogattam ezt az írást és most, hogy elkezdtem rájöttem, hogy ehhez én nem értek. Pedig gondolatban olyan szépen megvannak a témák és történetek.

Ülök a vonaton útban hazafelé és gondoltam most egy egész éjjel és 600 kilométer alatt valahogy leírom azt ami a fejemben van de a gondolatok valahogy nem kedvelik a papírformát(umot) :)  Sok történet kavarog  az emlékeim között de valahogy azok a legszebbek mikor gyerekkoromban a kis városom környékét biciklivel bejártam és megismertem.

              Amióta az eszemet tudom mindig is szerettem bicajozni. Gipszes lábbal 5-6 évesen tanultam meg biciklizni, lehet azért mert így legalább egyik lábam biztonságban volt a gipsz alatt. Eleinte csak az utca végéig volt szabad menjek de úgy éreztem, hogy a petri telep, a strand és a szőlőskertek az én felfedezésemre várnak így a távok nőttek szépen lassan. Ebből persze néha szidás is volt.

             Boldog idők voltak. Akkoriban még azt sem tudtuk, hogy kik is azok a "celebek":)

             A mi celebjeink Stan és Pann, Charlie Chaplin, Harold Loyd, Onedin kapitány. voltak.

             A környék kezdett egyre szűkebb lenni így egyre messzebb merészkedtem. Körüljártam az egész szőlőskertet a teremi völgyet, a szentjánosi völgyet. A párt szőlője kicsit olyannak tűnt mint valami titkos objektum mert azt mondták, hogy katonák őrzik és tilos a belépés. Ámde mégis sikerült bemenjek mert évekkel később az iskolánkat oda vitték szüretelni.

             Akkoriban "divat" volt a diákmunka más néven a praktikázás, ami kicsit (vagy nem is kicsit) hazafias kötelesség volt. Vittek minket a Lilibe, Klárába, Spiccbe, a "szérába"  és még megannyi érdekes helyekre.                                     Szedtük a krumplit, répát, paradicsomot, almát, tavasszal eperfalevelet, csuháztuk a tengerit, válogattuk a hagymát és még megannyi munkát találtak az ügyes pioníroknak és ifjú "kiszeseknek". A vakációban is mindenkinek dolgozni kellett valahol 2 hetet és erről igazolást kellett vinni, na meg 100 lejt. Én például a Korpa réten a kendergyárnál és a "bázánál"  dolgoztam a szünidőkben.

             Közben azért maradt idő a szórakozásra is mint például a bicajozásra a környéken.

              K. I és O. I barátaimmal így jutottunk el Kaplonyba a Kraszna partra, a "fizes"be,  a halastóhoz és Kubába. Ott semmi érdekeset nem láttunk csak kicsit furán hangzik a neve errefelé de ez a Kuba csak egy egyszerű tehenészfarm volt de már csak a neve miatt is meg kellett nézzük. Kálmándon megnéztük az erdőt amit inkább büszkeségből hívhattak erdőnek mert olyan kicsi akár egy kis park. Erről egy vicc is van.

Egy kálmándi és egy kaplonyi ember beszélgetnek. Dicsekszik a kálmándi, hogy -Nekünk van erdőnk de nektek még erdőtök sincsen!

Erre a kaplonyi

-De van miliciánk, nektek meg az nincs!

                 Börvelybe is megfordultunk de csak 1-2 rövid látogatásra. Hazafelé a kálmándi úton a katonai gyakorlótéren kicsit játszottunk a céldombnál a makett bádog tankkon. A nagy céldombnál a majtényi úton golyókat kerestünk, felmásztunk a céldomb tetejére, volt mellette egy kis tó de inkább csak egy ároknak nevezném abban pecáztunk ahol semmit sem fogtunk, még csak halat sem láttunk. Megnéztük a Bobáldot és környékét de körbe volt kerítve így akkor nem is találtuk annyira érdekesnek. Akkor az bobáldi strand már régen nem működött.

                Apropó pecázás. 12-13 éves lehettem mikor Ákos barátom elvitt magával horgászni. Nem tudom hány óra volt mikor indultunk de mikor  a bicajjal megérkeztünk a teremi tóhoz még sötét volt. Valamiért ott nem volt jó nekünk hát tovább mentünk a ianculesti tóhoz mindenféle úttalan utakon de mire odaértünk már kezdett virradni.             Ott fogtam életem első nagyobb halát ami kb. 1 kilós lehetett. Azóta sem fogtam akkorát bár igaz, hogy kisebbet se sokat.

              Csanálos, Csanálosi Erdő, Fény. Arra is élmény volt túrázni. A fényi erdő a majáliskor régen rengeteg embert vonzott ahol volt zene, tánc, színpad és mindenféle árusok. Minden évben kint voltunk. A Csanálosi Erdő felé vezető úton, bent az erdőben volt egy kacskaringós ösvény. Hogy imádtunk ott száguldozni. Tiszta "ÍZI RÁJDER ÖCSÉM" kedvünk volt tőle, kis extrém sport ami emelte az adrenalin szintünket, már csak azért is mert sokszor szinte összecsókolóztunk egy-egy fával :)

               Hol is jártunk még K.I és O.I barátaimmal? Vagy inkább hol nem :)

Márna, Petri, Gencs, Kávás, Tasnád, Majtény... Szatmár, Vállaj, Mérk. Mátészalka.

                Persze többször is megfordultunk ezeken a helyeken. Azért kíváncsi volnék vajon hány kilómétert is tekertünk össze a 2 keréken a környéken.

               Most pedig ismét a kilómétereket számolom ahogy fogynak lassan mert a vonatom falja a távolságot de nemsokára feltűnik a reggel ragyogó fényében Nagykároly és környéke.

                "I Love You Nagykároly és környéke"  :)

Tisztelettel Fülöp Csaba

     

Bizony ez volt az utolsó pályamunka. Olvassátok, szeressétek, bár talán már mondanom sem kell. 

Az én lájkomat már megkapta, most pedig megyek és kivakarom az edényemből az odaégett tejberizst, hallod Turcsi???? hallod???? :)))

Maradok barátsággal, tsóúk: megmondtampontén :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nagykarolyikozkincs.blog.hu/api/trackback/id/tr894673451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása