Alkotói verseny 8. írás :)

2012.07.10. 15:33

           Tádááááámm, itt vagyok, ragyogok :D

 

           Jelentem alássan, olybá tűnik, hogy porszem került a Közkincs kagylójába, de igyekszem kisöpörni. Nem adom hozzá magunkat, nem csinálok belőle igazgyöngyöt, mert nagyon hamis és álságos a porszem, nem fűlik hozzá a fogam, amúgyis nagyon recsegne alatta ;)

 

           A Közkincs robog tovább, a Nap esment ragyog és a "lájklopdosós" kis közjátékot el kell felejteni. Nem haltunk bele és ugye ami nem öl meg, az megerősít. Köszönöm a megerősítést a delikvens(ek)nek és csókoltatom az informatikusaikat, akik időt és energiát nem kímélve egyre népszerűbbé teszik a Nagykárolyi Közkincset :D

 

           Megérkezett a nyolcadik írás. Olvassátok csak :)

                                                         Saját esetem a helyesírással

 

 

           Hát ismét itt,ja és elfelejtettem hümmögni mert az én védjegyem a ,,Hmmmmm’’ .
           A hölgyek helyesírással kapcsolatos kis afférjuk megadta számomra azt az alkalmat hogy leírjam nektek ,,Saját esetem a helyesírással „ című pár soromat.


           Amit el kell mondjak mert szerintem kevesen tudják az hogy az én anyanyelvem sem a magyar sem a román hanem a szlovák bármilyen nehéz is ezt elhinni, mivel itt nem élnek szlovákok .

          Az én édesanyám és anyai nagyszüleim szlovák nemzetiségűek voltak .Igen,ákik ismerték őket élvezték palóc ,,Á” s mágyár beszédüket engem sokszor boszántották is ámikor bárátáim nágyokát mosolyogták ámikor mámám Árpikánák szólított, elnézést be volt kápcsolvá á pálóc billentyűm most kikápcs.

          Tehát nekünk Fazekas gyerekeknek az apa nyelvünk volt a magyar ,és mint magyar gyerekek nőttünk fel ,szegény nagyszüleim tanítottak minket szlovákul de mivel anyukánk és nagyszüleimen kívül senki nem beszélt szlovákul hát én annyira tanultam csak meg hogy szegény tata és mama ne tudjanak a hátam mögött ,,semmilyen összeesküvést ’’ elkövetni mivel egymás között szlovákul beszéltek persze ha azt akarták hogy mi ne értsük a mondandójukat.

          Miért is írok én erről , hát csak azért, hogy egyszer ,válaszoljak édesapám helyett egy régebbi RMDSZ polgármester jelöltnek aki egy gyűlés alkalmával ,mivel apám aktív tag volt ,és sok jó cikket is írt a ,,Romániai Magyar Szó ’’-ban,feltette a kérdést neki hogyha Ő ,,nagy ’’ magyar miért járatta mindhárom gyermekét román tannyelvű iskolába ?

          Hát csak azért mert a mi családunkban édesanyám foglalkozott a gyerekek nevelésével és Ő tanult velünk és ellenőrizte a ,,házikat’’ és szegénykém Ő az egyetem alatt tanult meg magyarul ,szerintem édesapám iránti szeretetből,mert az iskolát szlovákul és románul végezte és tudta hogy hosszú távon nem fog tudni nekünk segítni a tanulásban .És akkor közösen eldöntötték hogy román osztályba iratnak .

          Na ez volt az én válaszom az akkori polgármester jelöltnek……

          Na a lényeg az hogy ifjúságom regényeit mindet kis kivétellel magyarul olvastam, de sajnos a helyesírást azt csak autodidakta módon sajátítottam el és nagyon sokáig inkább nem írtam sehova mert roppant szégyelltem volna magam ha esetleg helytelenül írok és beszólnak majd vagy csámcsognak esetleg. De hál ’ Istennek hogy az én számítógépes tapasztalatom is bővült és megtaláltam a helyesírást kisegítő kis ,,barátomat ’’ aki biztonságot add és egyre kevesebbszer jelzi azt hogy hibázom …

          Én sokszor észre sem veszem a hibákat és inkább az írást olvasom ,ha okosat mond akkor pláne ,de vannak szarvas hibák amik nem kevésszer kiábrándító hatással bírnak és akkor jössz rá, hogy nem minden a ,, csomagolás ’’vagy hogy ,,addig szép amíg ki nem nyitja a száját’’, na emiatt javaslom az én barátomat a helyesírás javítót .

          Na persze nem a , károlyiasan leírtakra értem ,mert ezeket ügyesen használva fantasZITÚsan jó írások látnak napvilágot .De vigyázat ezt utánozni roppant veszélyes HI HI HI.

          Tisztában vagyok vele hogy ez egy nem sok ,,lájkot ’’ hozó írás , megköszönöm ha elolvastátok . Ďakujem, že ste prečítali.


         

          És ahogyan nagyra becsült kollégám Dr.Bubó mondaná ,,kérem a következőt ’’…….

 

 

                                                                   Tisztelettel: Fazekas Árpád

.... énis énis, bár nekem Dr. Bubó nem kollégám, Ursulával simán tudok azonosulni szóval, kérjük a következőt :D

Most pedig lájkold babám, szép szemű szeretőm,

lájkold barátom és lájkold valamikori nevelőm.

Lájkolják a jók és lájkolják a rosszak

s főleg írjatok, hogy holnap is legyen mit megosszak :DDD,

Ezzel a rögtönzött kis versikével búcsúzom mára. Legyetek továbbra is jók ugyanis a rossz helyek már mind foglaltak :D (jáj, vajon értik a fricskát? :))

                                   

                                                                        Tsóuk: megmondtampontén 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagykarolyikozkincs.blog.hu/api/trackback/id/tr674642337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása