Éló :) 

Namánmosmán elég rég nem jelentettünk meg semmit, itt van az ideje, hogy írjak, nehogy feledésbe merüljünk :))

                Nemrég jöttem haza innen meg onnan, épp csak ebédeltem. Hogy mit? Ahh, bár mától fogyókúrázom ismét!!!, volt még a hűtőben egy kis oldalas, azt bekaptam nagy kelletlenül, nehogy kísértésbe essek mondjuk este, mert ugye akkor jobban növeli, a mély tiszteletnek örvendő Brazíliát :)) Mától a jelmondatom: Lesz még Brazíliából Vatikán! (majd eccer) :D

              A lényeg: amint, fülig érő szájjal, hihetetlen élvezettel csócsáltam a kis oldalasomat, eszembe jutott az, hogy ezt az igen ízletes kis husimusit milyen sok nagykárolyi nevezi óúdalasnak, innen pedig már egyenes út vezetett ehhez az íráshoz.

             Cukorkáim, a következő sorokban csokorba szedem a "legkárolyibb" kifejezéseket, szavakat :D

A történet fikció, viszont minden szava használatban van kisvárosunkban :))

                     

 

 

                     Tennap dilután mán éreztem, hogy fáj a lípem ezír máma dílelőtt elmentem az orvasho, oszt az rögönyre kűdött. Megrögönyözött kívül-belül, majd az eredmínyt ráírta a kűdőpappiromra, amivel vissza kellett menjek a háziorvasho. Óúúú, de szíp ember mán az én háziorvasom tééééé, csak rámnízett a kéjt szíp szemivel, oszt semmise fájt.

                  Aszonta a doktor, hogy kerüljem a pájinkát, meg a zsíros kosztot, mer nem tesz jóút. Egyek korompirt meg tengerit, mostan van szezonnya, ócsó a piacon.  

                 Mosmommeg, há hunnén vegyek én pínzt a piacho? Há van énnékem pínzem?

                Há ippen van, de abbul spréjt akarok venni, valami jaószagút a hónyom alá, mer kaptam szappanyt magyarbúl, nyócszornígyes, de spréjt mán nem hozott az uncsitesóm. Kiment magyarba, ott dógozik az eperbe, óú, dejókeres jóúfijú, csak nem mondja, én meg nem forcálom.

                 Hozott két hete valami fallajtot, óú, milyen finom vót, savankás, asziszem citronyos, de aszonta, hogy ott ahun dógozik, sokféle van a pócokon.    Mosmekkívántam, de mán asse bánnám, ha egy pohár szoldavizet adna valaki, mer szomjos is lettem.

                Tik, hogy vattok? Az urad dógozik? A pulyák?

               Én nem dógozok most, leállt a gyár, válcság van, de aszonták jövő holnapban menni kell. Valahun örülök neki, hogy megint dógozni fogunk, jön az iskola, venni kell cüpőköket a pulyáknak, meg ekis esztaszt. Róbika valami rotling ceruzát mondogat feszt, meg számisztógépet, há veszünk egyet neki, hagy örüjjön. A kicsinek szetter kell, valami meleg, meg szokni, harizsnya.

                     Jaj te, mosjuteszembe, nem tucc valakit, aki venne ugorkát? Csere is érdekel, kén egy tökör a fürdőbe, legyen mit fínyesíccsek.

                     Na mennyünk mán, főzni is kén valamit, utána meg kimenni a strandra, a meleg bazinyba tespedni, óúdejóú az a víz reomára...

                     Nade, ezt még elmondom, lehet nem hallottad, fírhe ment Jóúzsinak a jánya, múlt héten vót az eskövő meg a lakodalom ... deszíp ótóval vittik ...

                   Na gáttá, nízmeg, mingyán díl van, még nem csináltam semmit, pedig az uram kokaspörköltet enne.

                  Megyek, oszt majd gyertek nálunk, főzök egy kávét. Van a szomszídba egy jó kis káritász, óúcsóú, nem olyan rígen vettem egy kík ruvát ottan, kimostam gíppel, oszt miután kiterítettem a szárisztókötélre, akkor vettem észre, hogy pecsítes.

                   Mennyünk, veszek még cigerettát, ekis banántot, mandalint, palizelt, malgarint, anternát, lábost, teflonyt, fazikot, kuptát, streccnadrágot, lábujjas papucsot, parfőmöt, delikát, egy piros körömlagot, mer mostan az a divat, meg bort, búzát és békességet .... és ............................................

                 A fenti monológ, az én agyam szüleménye, de bárki aki live szeretné hallani, csak jöjjön el kisvárosunkba, álljon meg bárhol, nyissa ki jól a fülét és örüljön annak amit hall, majd gondolja azt, hogy:

Nagykároly, én íííííígy szeretlek :D

              Maradok barátsággal. Tsóúk: megmondtampontén :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nagykarolyikozkincs.blog.hu/api/trackback/id/tr64692451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása